Smerter I Nakke Og Skuldre?

En av de største årsakene til at vi utvikler smerter i nakke og skuldre, er langvarig stillesitting foran pc og skjermbrett. Det finnes selvfølgelig andre stress relaterte årsaker til dette, men mangel på fysisk bevegelse er en veldig viktig brikke i denne sammenheng.

“Sitting for ryggen, er som sukker for tennene”

Smerter i nakke og skuldre?

HAR DU SMERTER PÅ JOBB?

Det er flere av oss som gjerne skulle gått på jobb uten å måtte sitte klistret til en pc skjerm hele dagen. Sliter du med manglende bevegelse av nakke og skuldre gjennom en lang arbeidsdag? Da er det ikke rart at din muskulatur og omkringliggende vev surner (lav pH). Resultatet blir en brennende og verkende smerte som brer seg nedover nakke og skuldre. Disse smertene er ikke farlige, men en tydelig tilbakemelding fra kroppen på at du trenger å foreta deg noe for å øke bevegelsen og normalisere sirkulasjonen i området.

HVORDAN LINDRE KORTSIKTIG OG LANGSIKTIGE SMERTER?

Vår naturlige respons til å lindre slike plager, er å rulle på skuldrene, tøye litt på nakken eller sette oss litt “bedre” tilrette på stolen vår. Disse tiltakene gir vanligvis umiddelbar lindring, men kun der og da. Hvis vi på sikt unngår å inkludere andre helse-forebyggende tiltak, så vil det bare være et tidsspørsmål før plagene utvikler seg til å inkludere mer omfattende problemer. Da snakker vi om symptomer som hodepine, svimmelhet og ulike stråle smerter.

Kroppen har med andre ord forsøkt å si rolig ifra til oss (brennende smerte) at den ikke er fornøyd med tingenes tilstand. Hvis vi gjør hensiktsmessige grep, så vil smertene avta. Hvis ikke, vil smertene fortsette og eskalere helt til kroppen må skrike at vi må inkludere helse-forebyggende tiltak. Feiler vi med dette, så vil det gå utover vår totale helse og livskvalitet.

HVA BØR DU GJØRE?

Opplever du at plagene dine er av stadig tilbakevendende karakter? Da er det på tide å ta en tur innom din lokale kiropraktor. Kiropraktoren din kan hjelpe deg å kartlegge hvor det er nedsatt funksjon. Kiropraktoren kan også bidra til å gjenopprette normal bevegelse, styrke og sirkulasjon i kroppen din.

HVA GJØR KIROPRAKTOREN DIN?

Kiropraktoren benytter seg primært av kiropraktisk leddbehandling. I tillegg vil kiropraktoren ha fokus på å aktivere inaktiv muskulatur og roe ned overaktive muskulatur. Deretter vil kiropraktoren gi deg passende øvelser for å styrke og øke bevegeligheten i kroppen din. Resultatet fører til at du blir bedre rustet til å håndtere liknende plager i fremtiden.

Kiropraktorkompaniet gir deg en full funksjonsvurdering for kartlegge hva nettopp du trenger for å gjenvinne normal helse.

Bestill time online eller ringe oss på tlf: 66 98 09 00

Mvh