Ny massør til Kiropraktorkompaniet!

Fra 25.10.2021 vil massasjeterapeut Inga starte hos kiropraktorkompaniet. Hun vil i utgangspunktet ta imot klienter til massasje på mandager og onsdager fra kl 9-17. Hun tilbyr massasje med 30, 60 og 90 min varighet. Disse timene kan bookes ved å ringe 66 98 09 00 (tast 4) eller ved å booke på vår online booking tjeneste.

I en hektisk og stillesittende hverdag er det lett å stivne til i kroppene våre. Mangel på nok bevegelse i nakke og korsrygg kan ofte føre med seg en rekke symptomer og plager. Dette kan dreie seg om lokale muskel smerter men også utstrålende smerter til armer og bein. Hvis du kjenner på stikkende, isende eller brennende smerter så vil terapeutisk massasje hjelpe deg.

Massøren din vil gi deg en grundig kartlegging av hvilke muskler som trenger aktivering og hvilke som bør roes ned. Massøren vil gå systematisk til verks ved hjelp av en rekke massasjeteknikker, slik at kroppen din vil fungere normalt igjen. Du vil føle deg mer avslappet, energisk og kraftfull.

Massasje kan hjelpe deg å lindre stress samt øke funksjon og blodsirkulasjonen i muskel og skjelettsystemet ditt.

Vi legger vekt på tverrfaglig behandling, slik at du skal få mest mulig ut av behandlingen din.

Jeg tilbyr følgende behandlinger:

• Klassisk massasje – en effektiv massasje av hele kroppen. Effektiv for deg med spesifikke problemer i muskler, sener og for deg som er anspent og stresset. Ved kortere/lengre behandling avtales området som skal behandles på forhånd.
  • Rygg & nakke massasje – en spesifikk behandling for deg som har problemer med nakkehodepine, migrene, muskelsmerter, stramme sener, muskelknuter og stress. Det vil bli fokus på nakke, rygg, hodebunn og skuldre for å løse opp muskulaturen.
  • Idrettsmassasje – en spesifikk massasje som aktiverer inaktive muskler og roer ned overaktive muskler
  • Aromaterapi – består av å trigge energipunkter i kroppen ved hjelp av aromatiske og eteriske oljer. De forskjellige oljene gir ut forskjellige vibrasjoner og dufter som er med på å roe ned kroppen. En meget avslappende behandling som er effektiv for deg som har spesifikke plager i kroppen eller for deg som ønsker å koble helt av.
  • Gravidmassasje er en behagelig og avslappende massasje, som er nøye tilpasset hver enkelt. Teknikken er i prinsippet den samme som ved klassisk massasje, bare tilpasset en gravid kropp. Den gravide ligger på siden og er godt støttet av puter. Behandlingen omfatter nesten hele kroppen med ekstra fokus på ben, føtter, og korsrygg. Det brukes vitenskapelig dokumenterte teknikker samt tilpassede oljer i behandlingen. Så lenge man er sunn og frisk er gravidmassasje å anbefale fra 2. trimester og frem til termin.
  • Lymfemassasje (bindevevsmassasje). Behandlingen går ut på at behandler bruker lette pulserende trykk med hendene for å stimulere lymfesystemet. Den milde massasjeformen fører lymfevæsken fra vevet til lymfeknutene. Her renses lymfevæsken før den går ut i de store lymfe årene og videre tilbake til blodet.