Massasje

Hvordan jobber massøren?
Massøren bruker massasje og muskeltøyninger for å aktivere eller roe ned din anspente muskulatur. På denne måten vil du lettere få kontakt med kroppen din slik at du kan fungere så optimalt som mulig.
De fleste muskel relaterte spenningene du har i kroppen din har ofte sitt utspring i fysisk eller emosjonelt stress.

Det er viktig for massøren å gi deg ansvar for å optimalisere egen kropp og gjør dette ved å gi deg gode øvelser for å opprettholde bevegeligheten og styrken i kroppen din. Du vil føle deg mer avslappet, mer bevegelig, sterkere og ha mer overskudd til å mestre hverdagen.

Regelmessig massasjeterapi fører dessuten til økt lymfesirkulasjon, senket blodtrykk, høyere stresstoleranse, høyere smertetoleranse, bedre kontakt med muskulatur og forbedret koordinasjon

Hvor setter spenningene seg?

– Rygg
– Skuldre
– Armer
– Sete
– Nakke
– Hofter
– Knær

Hvorfor får vi smerter og muskelspenninger?

Det er som regel et resultat av en altfor stressende hverdag

Ved for mange ensidige belastninger (repeterende løft) og vedvarende dårlige arbeidsstillinger (sittestillinger)

Overdrevent eller for lite bruk av kroppene våre

Hvorfor skal vi velge massasje?

Reduserer smerter og gir økt bevegelighet

Gir bedre sirkulasjon og raskere heling av det skadde området

Reduserer stress og samtidig gir oss økt livskvalitet
massasje